Barselona’da Ulaşım Nasıl ? Havaalanından Şehir Merkezine Nasıl Gidilir ve Fiyatlar

2071
Barselona Ulaşım Metro - İspanya

Barselona’da ulaşım
ağına gitmeden önce yaptığım hummalı araştırmalardan ve google maps de bol bol gezerek şehir haritasını ezberlediğim için oldukça hakimdim.:) Şehirden 17 km uzakta olan Barselona El Prat havaalanına, Sabiha Gökçen Havaalanından başlayan yolculuğumuz 3 saat 15 dakika sürdü.

Tatile gidiş yolculukları her zaman daha keyifli ve kısa gelmiştir bana. Bu defa da öyle oldu; bir telaş, bir heyecan. Uçağımız Barselona El Prat Havaalanına varmıştı nihayet. Bu havaalanı Terminal 1 ve Terminal 2 olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Pegasus ile seyahat ettiğimiz için biz Terminal 2 de indik, Türk Hava yollarını tercih edenler ise Terminal 1 de inmiş olacaklardır. Pasaport kontrolünden geçip, terminal binasından çıktıktan sonra şehir merkezine gitmeye hazırdık artık.

Barselona’da ulaşım havaalanından şehir merkezine; Aerobüs denen otobüsler, Renfe denen trenler ve tercihe göre taksi ile sağlanabilir. Biz Aerobüs kullanmayı tercih ettik. Terminal 2 de çıkış kapısından sağa doğru ilerlediğinizde bu otobüsler karşınıza çıkacaktır. Terminal 2’den Aerobüs A2 ve Terminal 1’den Aerobüs A1 otobüsleri ile şehir merkezine gidiliyor.

Barselona’da ulaşım ağında bu otobüslerde tek yön ulaşım fiyatı 5,90 Euro iken gidiş dönüş bileti aldığınızda 10.20 Euro ödemiş oluyorsunuz. Biz de biletimizi gidiş-dönüş aldık. Bu otobüslerde internet olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim.:) Yaklaşık 35 dakika süren yolculuğumuzun sonunda Plaça Espanya’yı geçerek merkez Plaça Catalunya’ya(şehir merkezi) varmış olduk.

Barselona’da ulaşım oldukça kolay ve şehir her yere uzanan bir metro ağına sahip. Otelimize gitmek için metro kullanmamız gerekmekteydi. Aerobüs’e binerken aldığımız şehir haritasında metro haritası da mevcuttu. Plaça Catalunya ‘da inip hemen bu meydanın altındaki metro istasyonuna indik.

Barselon’da Ulaşım – Tek kullanımlık metro bileti

Metro istasyonlarında biletleri alabileceğiniz basit kullanımlı makineler bulunmakta, Barselona’da ulaşımı metro ve otobüs ile sağlamak isterseniz sizlerle bilet fiyatlarını paylaşma isterim;

Tek kullanımlık (single ticket): 2.20 Euro
2 günlük kart – 48saat : 15Euro
3 günlük kart – 72 saat : 22 Euro
4 günlük kart – 96 saat : 28.50 Euro
5 günlük kart – 120 saat: 35 Euro

Bu kartları metro ve otobüslerde rahatça kullanabiliyorsunuz. Biz 5 günlük kart alarak tatilimizde istediğimiz yerlere sınırsız kullanım hakkıyla gidebildik.

Şehir de hırsızlık olayları konusunda gitmeden önce çok kişi tarafından uyarılmıştık. Ancak metro istasyonunda şöyle talihsiz bir olayın sınırından döndük. Tatilimizin ikinci günü Barselonetta plajına gitmek için sarı metro hattı Barselonatta istasyonunda inmiş, yürüyen merdivenlerden çıkarken arkadaşım sırt çantasını arkasındaki kişinin açmış ve karıştırmaya çalıştığını son anda fark etti. Adam oldukça sakin bir tavırla zaten açıktı diye tepki vererek hızlıca uzaklaştı ve biz bu olayı böylece atlatmış olduk. Anlık bir dalgınlık tatilinizi mahvedebilir, bu yüzden gerekli önlemleri almakta fayda olduğunu düşünüyorum. Sizleri bir de bende uyarmak istedim:)

Barselona’da ulaşım , bir çok Avrupa bölgesinde olduğu gibi oldukça gelişmiş ve kolaydır. Gitmek istediğiniz yerlere tek bir ulaşım haritasından ulaşabilir ve tatiliniz tadını çıkartabilirsiniz. Biz Barselona’da ulaşım konusunda çok rahat ettik umarım size bu yazım kolaylık sağlar şimdiden iyi tatiller. 😉

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here